Followers

Wednesday, 11 April 2012

CINTA abadi hak milik ALLAH

assalamualaikum

fuhh..!! bukan main susah lagi nak update blog skrg ni. line masyalah xtau la nk ckp apa.kalah dengan siput.
"awat xcucuksiput je kt laptop hang"
hahaha...da x yg baca ni cakap cm 2? kalau ad,lu mmg style la..!
pe kata cucuk kat korang punya dulu,da jd maklom kt aku.ngeh3..korang xrasa aku ni sedang meroyan ke ?
kalau rasa cam tu, ok jugak tuh..!
apa yang aku nak story sgt pasal topik cinta abadi hak allah ni? umm..korang penah  bercinta  x? apa jadi bila clash? haram apa pun xdapat kn betol x? yang tinggal juz kenangan dan paling xboley blah  GADUH..


syaitan guna taktik ni nak pecah belahkan kita ummat muhamad pd akhir zaman nie. ramai yg sedar,ramai jugak yang buat xreti. nasihat aku, kalau xde jodoh janganla kita menghukum diri sendiri mahupun orang lain. berpeganglah bahawa cinta dan jodoh ditentukan allah. lagi bagus kita mencintai ALLAH itu sendiri.tiada apa di dunia mahupun akhirat yang lebih indah dan cantik melainkan ALLAH. bercintalah kita dengan NYA. ALLAH xpernah menghampakan insan yang mencintainya sedangkan kita selalu menghampakan DIA dengan mencintai selainnya. cinta ALLAH lebih kekal dan bermanfaat dunia dan akhirat.


sesiapa yang cintanya kepada allah  dan rasul melebihi cintanya kepada yang lain ; sesiapa yang cintanya kepada orang lain hanya kerana allah( dan bukan kepada satu tujuan duniawi) ; dan ia membenci kekufuran selepas allah menyelamatkannya(daripada kekufuran),sebagaimana bencinya tidak akan  dicampak ke dalam api neraka


hadith sahih riwayat muslim

janganlah  korang mencintai bukan kerana seseorang itu seorang  yang mencintai allah.
bersyukurla seandainya kamu menemui insan yang mencintai allah

1 comment: