Followers

Thursday, 31 May 2012

NEXT TOP BLOGGER EPISOD 6

assalamualaikum

actually buzy ciket minggu nie..imuniti kali ni ala kadar je(dpd xde lgsg)
oke ak teruskan

SITUASI: ditengah hutan, apa ak akn buat jika..

BEKALAN MAKANAN DAN MINUMAN HABIS
urrmm..aku akan dapatkan makanan drp sumber hutan, contohnya buah-buahan mcm  pisang ke(apa salahnya jd beruk jarang-jarang)
minuman plak, cari la sumber air bersih dkt sungai.

KHEMAH ROSAK DAN XDPT DIPASANG SEMULA
buang jela khemah 2..pkai je ppe yg ada mcm kain ke.blh dirikn khemah smentra kn.drpd xde lgsg..
xpun lau tringin nk jdi tarzan tido je ats pokok har

KOMPAS DAN PETA HILANG
errr..bingung nak mjawab..adesss!
cmane erkk...kompas guna untuk arah..so,bila hilang guna la mthri sbgai ptunjuk(yeke nie?)
peta plak,hehehe..lau sesat guna anak sungai..nti jumpa la jalan yg LURUS..ahakks!

LIGHTER DAN MANCIS HABIS,LAMPU PICIT XDE BATERI
spe suruh bwk lighter dgn mcis cukup makan je..hadoiii..pkaila cara zaman purba..guna batu jerk(kalau reti)
lampu picit plak ganti dgn obor-obor, chantek x?

TERDENGAR BUNYI YANG PELIK
nauzubillah..ish! mintak jauhkan yg ni..lau otak ak xwaras time 2 mgkin aku lari je lintang pukang.
tp..lau waras plak,mybe aku dengar dulu apa bnyi 2..lau dibuatnya rimau cepat2 ak nek nyorok ats pokok

TERSESAT SENDIRIAN
sesat sdri,balikla sendiri..kuang3..aku akan cari jalan keluar bpandukan sungai..insylah jumpa

tu jela aku merepek untuk imuniti kali nie..penat and ngtokkk!
slmat mlm korang

8 comments:

  1. Terima kasih sebab sudi buat tugasan ni :)

    ReplyDelete
  2. SISTEM UNDIAN
    NTB2 akan menggunakan sistem undian untuk menyingkirkan peserta dari permainan.

    Anda berada di kedudukan TOP 4 dalam CARTA MINGGUAN episod 6
    yang akan dipostkan Khamis ini.

    Maka itu...
    Anda diminta memilih salah seorang dari mereka untuk disingkirkan dalam
    episod 7 nanti. Mereka bertiga berada di kedudukan tercorot dalam carta

    Allya Syahirah

    Cik Puan Muda Umi

    Nor Zilla

    Umumkan keputusan anda dalam kotak komen
    entri NTB2 - Episod 6
    sebelum Ahad - 3/6/2012
    Terima kasih :)

    ReplyDelete
  3. gud luck yer...pls jgn singkirkan Allya, dia backup sy. thnks.

    ReplyDelete
  4. hehe..rasa mcm tamau undi..menakotkan

    ReplyDelete