Followers

Saturday, 12 October 2013

KURSUS ASAS PEGAWAI RELA SIRI 1/2013


assalamualaikumm..!!

wah..dekat 3 bulan x jenguk blog! fuhhh! alamak berhabuk lar.hehehe..
so,mungkin ada dalam kalangan rakan bloggers yang selama ni tengok aku aktif update blog wlaupun cuma 1 setiap bulan. actually 26 ogos, aku melapor diri sbg Pembantu Pertahanan Awam di Pusat Latihan Rela Wilayah Selatan, Sg. Udang Melaka. 
thats why la aku xde masa nk bukak blog apalagi nak update :(

then,apa yg berlaku selama mana aku kat pusat latihan??
macam-macam yg jadik oke,pahit manis semua dah aku tempuh dgn rakan sejawatan yg turut mengikuti kursus ni. kena guling atas tar sampai muntah,buat pt10,pt12 bagai nya...kena usung log kayu,usung pak imam dgn bilal, kawad pkai mcm org g haji, menari kucing garong, dikir barat, menembak short gun dgn rifle m16, perbarisan kemerdekaan, jalan lasak 10km & 20km, rendam dan kawad dlm kolam,pegang ulat (yerk!), burung hantu, ikhtiar hidup, ilmu medan perang, kawad (kosong, senjata, tongkat), panjat tiang bendera, usung tilam ke pdg kawad, kena pijak kaki dan byk lagi.
XLARAT NAK CERITA lahhh...!

tengok gambar k? malas nak taip : p

PERBARISAN HARI KEMERDEKAAN KE 56






LATIHAN MENEMBAK



FLYING FOX, RIVER CROSSING, RAFTING & WATER CONFIDENT



OUTING KE BANDAR MELAKA



IKHTIAR HIDUP & ILMU MEDAN PERANG





PERBARISAN TAMAT LATIHAN






tu jela aku larat cerita. sekarang kursus bersambung di Ibu Pejabat Rela Malaysia (IPRM) Putrajaya selama tiga minggu sebelum di posting kan kemana-mana samada daerah, negeri ,ibu pejabat or pusat latihan. nanti aku continue update lagi :)


No comments:

Post a Comment