Followers

Wednesday, 11 December 2013

RINDU SAMA B

Assalamualaikum...


Sudah minggu kedua kena OT. Lagi untong kalo ada operasi..ngeh ngeh ngeh
Senalam baru sampai kk,harini terus masuk kerja.
Pukul8 mlm sampai kem terus nek bilik.niatnya nak rilex tapi xkesampaian pulak..rasa mau menangis..why why why?? OMG  aku belum kemas bilik la..bersepah sana sini..depan tv tu xpyh ckp la.da mcm dapur..then aku mula kemas siket-siket..bajet mcm rajin la harini :)




Nah ini la rupa bilik aku sebelum dikemas....tengah-tengah kemas tu aku terjumpa satu persatu barang b bagi..aku memang letak barang rata-rata pun.


Aku jumpa spek mata yang b beli kat alamanda, ubat-ubat,kotak hp,minyak angin, cekak rambut,perfume b n baju b..heeehee..byk lg brg b bg tapi aku hilangkan mcm anting-anting.tiba-tiba teringat b..wuuuaaaaaaaaaa. . Menangis air mata darah.rindu nya dengan b.kenapala selalu buat b sedih.b da buat macam-macam nak hepikan aku tapi aku tetap degil..b minta maaf dengan aku tapi aku ego xmau mengalah jugak..kesiannya dekat b..kadang- kadang b menangis mintak jangan gaduh.kenapa aku jahat sangat dengan b..mungkin aku terlalu berhati-hati bimbang ditipu.tapi sekarang aku yakin b serius..b selalu mengalah dengan aku.b sanggup buat apa je untuk aku.

mulai saat ni aku kena belajar menghargai b.aku kena belajar terima b seadanya. Aku pun kena mengalah demi hubungan nie..keluarga kita da sepakat, kita xkan rosakkan kan b?? 
Aku seorang yang memilih teman hidup.yes itu betul.aku pilih b sbgai calon suami aku.sebagaimana aku mencintai kelebihannya, sebegitu jugalah aku harus mencintai kekurangannya.sesungguhnya mmg hanya dialah satu-satunya lelaki yang menyayangi aku sepenuh hati nya.tulusnya hati b xku lihat sebelum ni.aku cuma pandai menilai luaran.aku sudah kenal b..aku tau siapa b..b dah janji xkan ada orang ketiga antara kami.b dah cakap kalau dia xkawen dgn aku dia dah malas nak pk kawen lg lepas ni.tapi kenapa aku xpernah sedar.kenapa aku selalu marah b..aku selalu menyusahkan b..menyakitkan hati b.b lah yang mampu menitiskan airmata saat aku sakit.masih ku ingat b bagitau b lari nak g cari mesin atm nak bayar bil klinik beratus2..dalam hati b tersangat risau akan keselamatan aku.tapi kenapa aku masih xpaham apa yang dah b lakukan.aku sedihhh...bila b xde aku rasa xde separuh dpd jiwa aku.aku xhepi semacam bersama b.b mmg selalu marah, tapi b marah-marah syg..aku xnampak lagi ke apa pengorbanan b.

ya Allah tolongla kau buka mata hati aku untuk lihat kewujudan satu hati yang murni ini ya Allah.tolongla satukan hati kami sebagaimana kau menyatukan hati -hati yang sebelum kami.kau dekatkanlah jodoh kami.kau tabahkan hati-hati kami menanti hari bahagia kami xlama lagi.ujian yang kau datangkan kepada kami, kami terima.tiada ujian yang xmampu untuk kami lalui jika itu sudah satu ketetapan darimu. Aku mohon kepadamu kau limpahilah hidayahmu kepada kami dalam menjalani hari mendatang.

kepada b...syg mohon seribu kemaafan andaikata sudah terguris hati b. Kita mulakan hidup kita sendiri.kita tinggalkan masa lalu kita yang penuh kelukaan tu.kita cipta lembaran baru umtuk masa depan kita bersama.kalau b masih ada sedikit rasa sayang dalam hati b, sayang sentiasa mengalukan kehadiran b dalam hati syg :) b da bawak dtg pelangi dalam hidup syg, syg xnak pelangi ti hilang.hidup syg akan suram..b...sama-samalah kita ubah diri kita.kita lalui liku hidup ni bersama-sama.

sangat sedih malam ni.sembur-sembur perfume b dalam bilik..teringat b yang kuat membebel.owh kemanakah perginya semngatku.datangla balikk...aku perlukan ko untuk mencari kembali bahagia aku dengan kekasih hati aku.


No comments:

Post a Comment