Followers

Thursday, 2 January 2014

HARI PERTAMA LATIHAN KAWAD FORMASI

Assalamualaikunn..

Selepas lapor diri di pusat latihan,sungai udang melaka..2/1/13 tarikh bermulanya latihan.kat pusat latihan ni bukan kami pegawai je yang menjalani latihan kawad..tapi ada juga anggota yang dipanggil untuk kawalan kehormat Hari Rela nanti..

Rasa malas nak lapor pun ada.memandang kan dalam surat arahan ditulis dengan huruf besar perkataan WAJIB tu..terpaksa la datang.keadaan hari pertama cool je..dpd 6.45pagi hingga 6.30 petang.kawad je keje..kawad sambil ketawakan kawan sendiri..mmg lucu bila geng combat buat formasi.aku wat lex je sbb ak mmg grup formasi huhuhu...

Sebelah petang..tgh kawad plak tiba-tiba tengok b ada depan pentas..aduhhh...segan la..dah la lupa lagi kiraan langkah..lau buat salah nanti mati kena gelak..mmg aku sorok muka dalam poket seluar la..lama plak tu.muka aku da tebal 14lapis..tu xtermasuk mekap yg selalu aku pakai time kawad lagi ha ..!!

Hari yang sama kami diberi baju celoreng digital plak.rupa baju tu lebih kurang baju tentera la.khas untuk pakai masa hari rela nanti bg persemban  kami.juga dibagi t-baton..bak buqt qpa dengan benda tu ak pn xtau..hahaha...mna la aku penah pgg benda tu..ak tgok anggota je yg pakai sblm ni...esok plak dengarnya kena guna senjata api..aku dapat short gun..shit!! Bagi la m16 sbb aku xreti pgg short gun  kang tersodok member depan plak xpasal-pasal..

Habis je latihan balik tido kat bilik..lps isyak kua g outer baju celoreng tu kat jasin dengan b..singgah makan dekat kedai tomyam dulu..sembg punya lama,b panggil aku katak hijau sbb aku pakai tudung hijau pucuk pisang..gambar xde sbb aku bkn artis nak tgkap gmbr kat mana2 je pegi..lainla org hot kan..hahaha..
Setle hantar baju, terus balik ke kem sungai udang..apa lagi..tido la..esok 6.45 kat padang kawad.sedia untuk arahan selanjutnya..saya yang menurut perintah..symp!!

No comments:

Post a Comment