Followers

Friday, 24 January 2014

SIBUK


assalamualaikum

sabtu 25/01/2014 oke lagi sebulan nak balik semenanjung. semua dah tanya bila nak balik. my mom pun asyik tanya.

"kad jemputan dah buat ke belum?"

"balik nanti check darah, jangan lupa!"

"balik nanti terus beli semua barang-barang hantaran."

oke kadang-kadang kata-kata ma aku berbentuk arahan..wakakaka.
baiklah ma! sabar ya ma.kami sebenarnya pun lebih drpd xsabar..kihkihkih
pagi ni sebenarnya hari minggu kan..jadi sepatut dan sewajarnya aku enak membuta dirumah.tapi pukul 6 dah bangun. hantar anggota yang bergelimpangan tidur kat rumah aku malam td. berpesta kat rumah..lepastu balik opis siapkan minit mesyuarat minggu lepas.

sampai opis plak..alamak aih!
aku de kunci pintu plak..kunci grill ada lah..ciss!
terpksa susahkan kak suzie aka kerani untuk datang hantar kunci.
sementara tunggu dia datang, aku lepak di pasar ikan main dekat belakang opis..ad anggota ramai situ, jadi bersembangla kami...siap dijamu dengan makanan org Bugis..apa namanya tu har, Buras kot.macam2 lah! 

then balik ke kg. Tajau Laut untuk berehat..cewaahh..like a boss.im doing anything i suka.cehh.
eok ada lagi satu tugasan tambahan. kena turun untuk lawat kawad mingguan anggota. aku diarahkan pegawai rela daerah supaya buat perubahan kawad like kawad temput ke irama ke bunga ke..whatever!
stress jugak..hahahaha

aku bahagian operasi tapi awatnya kena buat keje unit latihan?
oke jawapannya sebab keje unit operasi aku punya pun aku bg org lain buat..jadi bekerja ikut kepakaran bukan ikut skop!

rinduu b..alamak sikit pun mesti sebut nama dia..



sementara tu dengarla lagu ni..lagu ni b pasang malam dia nak lamar aku dihadapan ma aku.cehh!! romantik kan tunang saya. dia ngorat mak saya dlu sblm saya..nasib baik sy xngorat bapak dia dlu sebelum dia..
anggota da call..kena balik Tajau dulu lah!selamat berhari minggu


No comments:

Post a Comment