Followers

Sunday, 2 February 2014

OUTING WITH JUEEPHINE

assalamualaikum..

minggu lepas pegi kk kan..
hari khamis petang, habis kerja terus naik itu kembara ke Kota Kinabalu.
3 jam melintasi Kota Marudu, Kota Belud dan Tuaran barulah KK
sampai-sampai di kem da pukul 7, terus masak-masak seafood yang dibeli tengah-tengah perjalanan tadi.
maka menyodok lah aku dengan si Jue tu malam tu.

esoknya CNY..keje aku membuta depan tv..si Jue kua dating.
incik tunang suruh ajak kawan-kawan kelua..aku malas nak mengajak al maklomla cuti namanya..kot-kot diorang pun membuta dengan laki masing-masing kat rumah..xnak kacau lah orang da berkeluarga.

esoknya Jue ajak kelua ke 1Borneo.
bf dia hantarkan kesana dan dia terus g main golf.
dpd pukul11.30 hinggal pukul 5 petang kami bershopping di situ.
xcukup tu pegi saloon lg..
lepastu mula mengadu menyesal belanja bukan-bukan..hahahaha..bengon
aku nak beli kasut tapi si Jue tarik aku masuk kedai yang jual barang-barang rumah.
jadi sodokla aku barang umah habis beratus-ratus pulak.puihh..!!
jahat si Jue ni kan,katanya nak balas dendam sebab aku suka ajak dia habiskan duit.


macam-macam aku beli..jam dinding yang love in paris, frame gambar bentuk love..so sweet! nak letakkan kat dinding dalam bilik nanti..xsabar nak balik hias rumah..nanti b datang b akan rasa mcm dunia ni kami yang punya...oke berangan 5 minit..

si Jue ajak men boling tapi aku xnak.
alsan aku bagi, aku xlarat nak baling-baling bola tu dah..sudah kurus (baru timbang)
ketawa lagi bf si Jue ni.
jadi kami berkaraoke lah..opss! dia je..
aku da penat jenjalan jadi aku biarkan dia melalak sendiri sedang aku bermesej je dgn tunang aku.
lagipun aku bukan jenis suka nyanyi kecuali depan tunang aku..dia pun sama jugak.



kali ni kami berdua je yg outing..biasanya kami ni ad geng 12 orang..memandangkan semua da balik daerah masing-masing, jadi yang mana dekat berjumpla.yang jauh we miss u :)
sampai kem pukul 8 dah, incik tunang sudah pot pet sebab lambat solat..huhuhu

nak dijadikan cerita keesokannya tu plak ad kursus asas masuk..walaupun aku bukan pegawai pusat latihan, aku pun turun padang tolong-tolong di meja pendaftaran dengan pegawai-pegawai lain..
lepas anggota daerah aku lapor diri, terus aku blah ke wisma muis ambik orang kursus kawen..ehh macam pegawai kat pejabat agama plak aku neh..hehehe..petang terus gerak balik Kudat..yeahh!! esok rasanya akan ke KK lagi hantar surat kat pejabat negeri..punggung kebas naik kete..kena beli kapal terbang plak nieh kot..tapi duit xde, beli yg 20sen je..

tengah taip menaip, imam masjid kat sabah datang opis.ingat nak tangkap orang buat maksiat td, heee
rupanya nak hantar borang permohonan kawen yang aku mintak tu..alhamdulillah..semoga Allah permudahkan urusan dan menghindari daripada anasir-anasir jahat kat luar..aminn

No comments:

Post a Comment