Followers

Sunday, 23 March 2014

LAIN TEMPAT LAIN BUDAYA =)


assalamualaikum =)

hujung minggu ni mmg xdapat rehat..jumaat malam ke rumah jiran menolong buat persiapan majlis bertandang, sampaila ke hari sabtu persiapan dia.
hari ahad baru majlis jalan. aku da lemau tiap malam join diorg, memang meriah
semua ahli keluarga berkumpul, buat kerja sama-sama
pakai inai ramai-ramai, saling pakaikan sesama sendiri, buat biskut
berkaraoke, menari, main kulintangan, pasang bendera..sangat meriah adat diorang
diorang ni semua keturunan Sharif Sharifah
adat diorang ni kalau berkahwin dengan selain bangsa diorang, ada upacara simbah darah ayam.
yang tu aku xsempat tengok sbb masa tu aku kat rumah, STUDY =D






majlis diorang ni buat besar-besaran memandangkan diorang ni kerabat istana.
siap ada penaja, aku ni plak ditugaskan dengan kakak untuk jadi pengiring pengantin.
ambik seri sikitt malam tadi, hehehehe..
macam-macam acara yg diorang buat, menari la yang paling syok sbb keluarga pengantin perempuan orang negeri sembilan, jadi diorang belajar menari sekali.
keje aku cuma ketawa di meja makan tengok diorang.
ada band cilik dijemput sekali, budak-budak ni selalu buat persembahan di RTM rancangan Selamat Pagi Malaysia.
ramai la artis jemputan dpd Sabah yang datang..termasukla Jimmy Palikat. tapi aku xsempat tengok sebab aku awal lagi balik rehat.
si pengantin lelaki ni pengsyarah Aswara rasanya..jadi ramaila kenalan dia artis.





gambar xbape clear..henpon murah kot? eh? hahaha
sampai ke situ jela..lepastu aku balik tido! diorang semua abis acara kul 1 pagi..gilalah.
maunya aku kena pot pet ngan cik b kalau aku balik lambat.
pape pun aku da belajar sedikit sebanyak adat bangsa Brunei ni. bangsa lain banyak lagi yang aku xtau..
sabo ajela ^__^

No comments:

Post a Comment