Followers

Tuesday, 18 March 2014

MASIHKU INGAT ..


assalamualaikum

peace! oke dah settle meeting pagi tadi. sekarang pikir pasal exam minggu depan.
malasnya nak drive ke KK lagi..puih! xbest langsung..
haishh..xsabarnya nak balik kampung. sebelum tu settlekan tugas buat repot dululah. 
setle je keje terus pikir nak buat apa lagi nih, bosan jugak. kalau si boss ada boleh bergaduh dengan bos.

hmm...teringat kat si dia lah ( ada org menyampah ke?, kalau ada, satu je aku nak cakap" jgn dtg sini & rajin2 baca.its my blogs,i punya sukerr oke?) sayu je hati bila teringat kat dia. duk sini bila xsihat buat bodoh je, pandai je sihat sendiri..hihihi..
kalau kat sana memang x lah kan..muka mcm mintak pelempang je nak suh dia buat semua.
teringat satu masa tu.. aku baru sampai KLIA. masa tu aku sakit perut sangat2 (masalah wanita..syuhh)
terus sampai Melaka b bawak g klinik swasta. masa  tu da dekat pukul 5..hampir2 nak tutup.nasib bek sempat. dua2 masuk bilik doc, bincang punya bincang oke..rawatan segera diperlukan. 

b tinggalkan aku kat situ dan doc teruskan rawatan..sakitnya perut masa tu tuhan je tau. 
kena bius..wahh..tanpa dia kat sebelah.oke kuatkan semangat. doc cakap kalau nak muntah, muntah je..
xpulak nak muntah..oke2 jer bius.. dalam masa yg sama b jalan kaki berlari anak cari mesin atm.tinggalkan kete sbb takot jam. RM*00 bayaran perubatan aku..oke chill! kesian b habiskan duit untuk aku..

setle dlm bilik rawatan, aku masa tu pakai high heels. kelua dengan xde tenaga. bius belum menjadi.
aku nampak b kat lua..kat kerusi menunggu, muka risau..dengan lemah aku cuba angkat kaki. terus b datang tolong pegang dan bawak ke kereta..masa tu baru aku muntah.bius da menjadi..hilang rasa sakit.
b asyik tanya oke ke? sakit sangat ke syg? satu persatu aku ceritakan.. b kesian dengan aku..dia bawak pegi makan-makan, bawak balik jumpa mak.
syiok la berjalan sbb da dibius..esoknya..perghhh!! dia datang balik sakit.

satu je ayat yg aku dengar dpd mulut dia saat aku cakap sakit
" ya allah." 
terharu b risaukan aku :) terima kasih b sbb selalu bersama aku bila aku memerlukan. kasihnya dia pelengkap hidup aku.pengganti si ibu yang ketika itu jauh disisi.

lepas kejadian tu, bila aku ada poblem kesihatan mesti b suruh aku cepat2 g cek kat klinik.
aku iya2 je..xpegi pun..hihihi
itulah dia..aku suka sangat dengan family dia sbb semua sporting.
time aku sedih mak dia peluk aku dan nagis sama..rindunya nak dengar mak membebel kat kitorang lagi.
rindu nak tidur sambil bergusti dengan adik b, Ana.
rindu jugak kat anak buah b..nak lawan game gusti. nak suap2 makan kat diorang.
kehidupan yg xpernah aku lalui sebelumnya..

# kalau nak bahagia jangan ganggu kebahagiaan orang :)

No comments:

Post a Comment