Followers

Friday, 25 April 2014

NEW LIFE NEW JOURNEY.. i love it so much

 Assalamualaikum

semenjak dua menjak ni aku gila nak menelan semua makanan yang shumel-shumel
macam aku :D awat sentap?
asyik kena Warning dengan encik asben je dua tiga hari nie
katanya jangan GEMUKS nanti berlaga perut jadi macam jongkang jongkit
jadi aku cakap...BIAR BIAR BIAR sebabnya aku xtahan nafsu makan.





hari first gaji encik asben da tanya " sayang ada duit ke belum?" amboi amboi amboii
nafkah bulan pertama katakan. jadi aku cakap harusla ada kan baru gaji ekekekeke.
lepastu aku mengadu dengan dia xdapat bank in dekat family sebab akaun diorg plak xaktif camana ntah.
apa dia cakap? " apakata sayang bank in je dekat akaun b?" 
adeyhhh!! bikin lagi pening -__-
lepastu dia ketawa.
last-last guna akaun abang aku je bank in dekat mak ayah.siap bagi upah lagi kat diorg sebab tolong.

xkan la aku kat sini sedap-sedap makan xanta duit kat sana kan?
memang la mak ayah xpernah harapkan duit dpd anak-anak, tapi itulah yg mampu aku buat untuk balas jasa diorang tu.
aku jadikan encik asben sbg idola aku.yes! ibubapa memang dia jaga. me too now.
pernah aku cakap juga, duit belanja aku xpayah lah bagi..aku halalkan sebab aku nak dia xkurangkan duit belanja mak bapak dia. lagipun aku ada gaji sendiri.
tapi b ni jenis yang pikirkan semua perkara, tanggungjawab yang dia pikul.
dia REJECT cadangan aku.oke!! terima kasih boleh aku save dalam ASB kuang kuang kuang!

sekarang kitorang ade trademark bila nak elak bergaduh.
"BAIK MINTAK MAAF"
asal sorang da start marah je, sorg lagi mesti guna ayat ni.
bila da mintak maaf, sorg lagi tanya "SEBAB?"
jadi kalau aku yang menjawab sebab tu, aku cakap cenggini " SEBAB B SURUH"
ketawa la kami macam unta sampai xboleh bernafas.
aduhai encik asben.. betulla kata orang zaman bercinta dengan zaman dah kawen ni lain
kalau boleh semua benda yang boleh bawa bergaduh nak dielakkan.
semua da kena jadi matang.
ALHAMDULILLAH syukur sangat-sangat sebab b da banyak berubah. dah x marah-marah. kalo marah pun xsampai 5 minit mesti dia pujuk balik..lagi-lagi bila muncung aku ni da panjang sedepa.


tqsm b.. makin montel kan kami?
hihihi..montel sebab bahagia xpe kan? kan? kan?
jangan sebab lain.ehehehehehehe.....




No comments:

Post a Comment