Followers

Sunday, 24 August 2014

LATIHAN MEDAN FASA 1 ( SELANDAR,JASIN)

Assalamualaikum semua ^__^

08/08 peserta kursus asas pegawai Kastam menjalani latihan medan di Hutan Rekreasi  Bukit Batu Lebah,Selandar,Jasin selama 7 hari. Macam2 aktiviti diorang buat. Jurulatih terlibat dpd rejimen 514 askar wataniah.salah sorang merupakan anggota my hubby & jugak bekas jurulatih dia masa duk rejimen 514 dulu.
Macam2 aktiviti yang dijalankan..antaranya jalan lasak 5km(masa rekrut Rela dulu 30km) so apa ada hal? Solo drop..hmm mau melompat aku disergah masa lalu kawasan ladang getah.almaklomlaa melatah tahap 1 hahahaha..lepastu tido dalam hutan semalam jer.berbantalkan bagpack berselimutkan kain batik(sembunyi2 bawak)..

Lepastu aktiviti kemuncak dia ialah serkup.aku dimasukkan dlm team risikan.keje aku pegi jumpa Ampoma dgn maksud lain pemberi maklumat.lepas dpt maklumat,balik ke base.siapkan peta & sorg bg taklimat serbuan.malamnya kami semua bermalam & berdating di ladang sawit dri jam 8 - jam 5 pagi.so sweet ah nak tangkap org dengan tido mengadap2 taik lembu. 

Yang paling leceh kat kawasan sana air.kami semua makan minum kena sedia sendiri.so ketiadaan air minum.bila xsempat masak air,terpaksala kami isi botol dengan air paip kat surau.lepastu sarjan dollah bagitau kami jangan buat cmtu sebab air kawasan jasin adalah paling Kotor dalam Melaka. Wts! Kami pun mula ada yg muntah2,perut kembung bla bla bla...apa boley buat.

Yang kedua leceh..pegi mana2 je mesti jumpa 1 benda.hahaha..taik lembu.
Ini mimpi ngeri kami semua tido berbantalkan taik lembu.hahaha...tapi mgkin jasin mmg luar bandar kot,so fenomena biasa dikampung.maafla first time macam nie but pengalaman tu dah ada.

Selama 7 hari kat sana,hanpon kami semua disimpan oleh pegawai.so? Kerinduan tahap kritikal bg aku yg xleh berpisah lebih 1 jam dengan encik b kecuali mata aku pejam krookkkh3... Adala 1day tu aku buat muka seposen g pinjam hp jurulatih.
Dapatla bercakap sembunyi2 dengan si dia 10minit. Melompat2 la my b sebab dpt cakap dengan si bambam dia nie.


Ni gambar sebelum naik bas gerak ke Selandar.gambar lain xhade sbb hp kan kena ambik oleh pegawai :3
Papepun masa latihan medan la kita kenal siapa kawan siapa lawan kita.boleh tgok cm2..ada yg tinggal Kawan.so far kawan2 aku xde mcmtu.semua baik2..

No comments:

Post a Comment