Followers

Tuesday, 6 January 2015

6 MONTH TO GO :)


Assalamualaikum

Harini genap 12 minggu..so ad lagi baki 6 bulan..wahhh..lamanya xsabarnyaa nak tengok malaikat kecil keluar nanti. Aku tau aku preggy masa 5 minggu..kitaran haid lambat seminggu. Mula-mula malas nk check, lepastu kawan-kawan suruh check sebab kata diorang bahaya.sebab aku tiap hari kelua operasi.kalau betul aku preggy,bolehla mintak permission untuk duduk opis jer nanti.kesian baby asyik turun naik tangga je nanti.mami pn penat...so aku check la senyap2 hubby xtau sape pn xtau..pakai UPT digital tu.


Pakai yg ni dia style loading lama sikit..mula2 kelua pregnant ke x..lpstu loading lagi..dia bgtau bape minggu..so betulla kiraan aku ( 5 minggu ). Perasaan? Xtau nak kata..betul ke ni?betul ke ?hahaha...
Terus call hubby.opkos la kan sbb dia kan my hubby.perlu dia tau dahulu sblm org lain. My hubby terkjut sgt2 lpstu dia ckp 'alhamdulillah' sbb kami da lama nak baby.xnk merancang ke apa kan.hepi sangat2 dia,semua kawan2 dia pegi bagitau..aku pun tambah2 hepi setelah 7 bulan berkahwin kami usaha akhirnya Allah perkenankan doa kami doa keluarga kami.

Sekarang ni hubby da xde tiap2 bulan dgr aku kata 'Biey,perioddd..!!' Hahahha..tapi skrg dia lg stress bila aku asyik muntah..smpai batuk2 sekali.sori biey ;) reaksi family plak?diorang opkos la hepi kan.xputus2 doakan kami,nasihat supaya jaga kandungan,jangan lasak2,minum susu,telan said folic bla bla bla....

Cukup 8 minggu kiraan aku,aku pegi daftar kat klinik.buat buku pink..


Pegi buat buku sorg2..kesian kan?hubby jauh sikit malas nk susahkan,lagipun dia amat sibuk.klinik pn 5 mnit je dari rumah.jadi kena jadi isteri & ibu yg berdikari.pegi klnik bgtau nak buat buku pink. Pegi urin test,jumpa nurse isi maklumat buku,ambik darah(sakit taww :')) lepastu nurse cek badan kita..cek semua2 la xkn nk bgtau kan.lepastu kena tunggu lagi sbb nurse kata ad masalah urin.kena jumpa doc.da jumpa doc dia scan la tgok pkembangan baby(rugi hubby xdtg) patotnya scan 12 minggu..tp kena scan awal sbb takot ad jgkitan kuman melalui urin.doc kata baby sihat.blh nmpak jantung baby suka sangaaatttt :)

Appointment strusnya 10 minggu.urin test lg.dua hari bturut2 muka kat klinik..lpstu dpt call dpd klnk suruh pegi lg sbb klnik nak mtk sampel urin & darah untk hantar ke hospital seremban. 
Sehari sblm g ambik darah tu aku da kena tahan kat hospital kat bahagian separa kritikal. Arghhh kena cucuk lg..:'( doc masukkan 5 botol air.aku masuk jam 1 pagi kelua 8 pagi esoknya.xdpt tido sbb asyik kena urin test smpai 3 kali malamtu.


Ni lah first time kena cmni.xnk g hospital lagi...sbb kesiankn baby sanggup dtg. Tq Hospital Putrajaya cucuk sana cucuk sini.kita da sihattt...baru je klua dpd tempat seram ni,terus muntah balik..klua darah..okay xnk masuk balik...aku pun blah dpd situ.xrela cucuk lagi sekali.hubby xtenteram tau aku kt spital.esknya baru dia dtg.minyak kete blm tuka cmna nk tuka mlm2.aku pn kata xpe sbb klo dtg xblh msuk gak.jadi isteri yg baik okay.

Esoknya aku balik kuarters dia pn datang la..bestnya b dtg..ad org manjakan.hahahaha...
So da masuk bulan keempat skrg..dpd minggu kelima aku alahan sampaila skrg xhabis2 lg.cepatla habis..mami xtahan ni baby.mujurla hubby rajin ngaji smbil letak tgn kt perut.katanya harapkan aku,mmg aku tido je keje.tengokla ayah syg baby sgt2 nie.jadi anak yg baik ya!

Terlalu excited nak tgok baby..last tgok baby masa scan kat putrajaya haritu. Doc gelak sbb tgok tgn baby tumbuk2.alahai...ikot perangai ayahnya asyik bersilat kan..baby baby...badan makin susut sbb hilang slera makan.mudah2an cepatla baik..tahun depan mak mertua bakal timang 3 cucu.anak Kak liza+Abg han(bulan5) anak aku+hubby(bulan7) anak non+lakinya(bulan9)...mak bersediala nanti cucu-cucu mak buat kecoh kat umah...

#semoga Allah panjangkan umur kami & baby untuk bersua satu masa nanti.semoga lahirnya nanti anak yg soleh.


2 comments: