Followers

Monday, 2 March 2015

CNY - BALIK KAMPUNG YEAAHHH

Assalamualaikum :)

Mood baru balik dpd cuti.masuk opis awal stgh jam.so,sementara tunggu meeting dgn Dato' pagi nie blhla update blog dulu ^__^ seminggu bercuti nie byk yg da lain kt opis ni,masa aku tinggal haritu da bersepah dgn mcm2 dokumen..harini dtg masyalah lagi bersepah! Semua org tgh sibuk dgn operasi tp aku terkecuali huhuhu..jadi urusetia angkat fon jela.

Mood cuti aku blm habis,best sgt dpt balik cuti nie..apa x best kalo apply 5 hari tp dpt cuti smpai 11 hari kan? Travel jauh nie mmg memenatkan lah bg ibu2 preggy cm aku nie.baru merasai penat dia.nasib hubby paham klo ada masa xsmua pmintaan dia dpt aku penuhi.tpksala dia pn bljar bdikari.kalini kami gerak balik hari jumaat hari kdua CNY. jln xjam pn..8jam je prjalanan xcm biasa smpai 12jam.smpai petang tu dlm pkul4,apa yg ptama aku cari bila smpai?opkos cari si Faqehh! Cium2 smpai puas...sminggu jgkla aku cium je dia sbb bau baby sgt wangi n aku rindu sgt dgn dia.

Hari kedua kat rumah, 21/02/2015 hari sabtu..fuhh ramai plak yg bt kenduri.lps zohor start pegi kenduri kawen sedara lelaki aku kat area pantai Geting. Ramai betul org maklumla majlis dua2 belah pihak buat sekaligus. Selesai kat situ dlm kul 4:30. Bergerak pegi Kampung Laut rumah kwn sekolah aku. Akibat banjir yg lps,byk jln rosak n masih ttup.sabo ajela.


Congratulations kawan! Akhirnya ko ikot jejak langkah aku hehehe...kita tunggu turn yg lain2 plak. Semoga ko pn ikot jejak aku dpt baby blhla kita jd mommy sama2 ^__^
Selesai kat sini terus balik berehat..lps mgrib smbung lg dekat rumah jiran sebelah. Kat kelantan biasala org kenduri smpai kul 10 mlm.so xsempat siang kita hentam je malam2.

Next day! Kami satu family gotong royong bakar lemang.idea ni akula yg punya sbb aku nie takot raya nanti xsempat nk makan.wlaupn due lps raya tp aku risau kalo terberanak sblm raya hahaha...imaginasi aku nie kuat!

Next lagi..hari isnin..hummppphh! Harini kitorang pompuan2 semua pakat nak masak nasi dagang!  Next lagi..selasa..masak laksa penang & laksa lemak..tiap hari masak je keje kami nih.makan sampai puas.tambah2 bila balik kelantan ni aku lgsung xde alahan.hilang sekelip mata yuhuuu!!!


Plan hari Rabu, kami nak pegi berkelah kat Lata Tembakah kat Terengganu. Rupanya tempat ni masih tutup xpasti knp masih dselenggara. Jadi ubah haluan ke Lata Belatan xjauh sgt dpd situ..hari biasa mmg xramai org..aku suka sbb xplu srabut2 dgn ramai2 & lagi senang nak urus budak2 ni senang nk perhatikan.






Ni semua idea hubby.dia yg nk sgt pegi air terjun.hantu air nama manja dia sbb suka sgt dgn air.klo ajk pegi laut kompen dia ckp mak dia xbagi main panas.alasan dia sbb xnk hitam wlaupun hkikatnya mcmtulaa...

Esoknya..hari khamis.da mintak dgn hubby nk kelua jalan2 dengan member masa blaja kt perak dulu.so hubby bagi..siap suruh pegi jalan jauh2 lg..mesti dia xnk aku kacau dia main game lagi wakakakaka.so pegi ambik Zati kat Pengakalan Kubor. Mula2 pegi kawasan bebas cukai dulu..pusing2 sambil beli skirt plain yg nk pakai g opis nanti.lepastu baru pegi makan mee cambol.org tumpat je tau makanan nie :p sila cuba kalo dtg pengkalan kubor yer.
Da kenyangkan perut,xtau nak g mana dh.tgk jam masih awal.b pesan pegi jalan2 dulu tadi hehehe..nak g pantai?panas sgt time nie.nk g mall?hmmpp...malasla aku..last2 pegi umah kakak ipar aku smbil melawat si faqeh yg demam sejuk mandi air terjun smlam.

Okay jumaat hari last kat kelantan sblm esk balik melaka dah.isnin da keje balik. Kami 1 family dengan 3 buah bot pegi berkelah kat pantai yg betul2 mengadap laut cina selatan. Semua abang2 aku & wife serta anak2 dia pegi sekali.kami BBQ sikit2 sambil makan nasi kerabu!






Ni last aktiviti kitorg.kene tunggu lagi 3 bulan insyallah la balik lagi sbb time tu da 7bulan lbh usia baby ni nak buat lenggang perut lagi kat sana. Xsabar plak nak tunggu baby kelua.skrg pn da blh rasa dia menonggeng menendang.geli kat perut dibuatnya.kadang klo tido rapat2 dgn hubby,dia yg tkejut sbb baby gerak.lucu sgt rasa sbb kami masing2 teruja dgn khadiran org baru. Barang baby banyak lg xbeli sbb xpasti lg boy ke girl kan.ad yg ckp girl ad yg ckp boy.momny dia yg cnfuse skrg nie.boy ke girl smua kami terima asalkan sihat jadi anak yg baik.

Semoga berkesempatan lagi nk balik kampung jumpa keluarga.
Ayah pun hepi balik reramai ni,katanya makan da berselera sebab senang hati anak2 balik. Nanti kami blik lagi ya :')




No comments:

Post a Comment