Followers

Tuesday, 9 June 2015

42 DAYS TO GO ^___^


Assalamualaikum 

Nampak x aku sedang menghitung hari. Setiap saat aku hitung sebab xsabar nak deliver orang baru dalam hidup aku! Lebih kurang 6 minggu lg nak due, xsabar xsabar nak cuti panjang :) 70% peratus persiapan maybe aku da buat.tinggal sisa-sisa je lg untuk aku habiskan. Hujung bulan Mei,aku dapat arahan pertukaran tempat keje.xdela tukar jauh mana pun cuma tukar bahagian/cawangan je. Now dekat cawangan pemeriksaan penumpang KLIA plak.hmmm...ada sedikit kesulitan bagi aku sbb keje shift & masa rehat xmenentu :'( 

Ada masa kene kerja 16jam sehari.dengan bawa perut ni aku kadang2 rasa xlarat sgt.
Kekadang 2hari xbalik rumah sbb xnk siksa badan ulang alik.tambah dengan alahan yg belum habis-habis lagi nie..hmm..xpe! Now jugak aku da xlarat nk drive jauh2 mcm selalu aku drive sendiri balik Melaka. Dulu every weekend aku balik sana.now sebulan sekali.

Jadual keje pn da xsama dgn my hubby yg opis hour.kalo x tiap weekend kami blh jmp :')
Alhamdulillah mak mertua aku paham aku jarang balik Melaka.husband aku pun paham & now dia yg banyak ambik cuti dtg jenguk aku.datang bawak aku jalan & belikan apa2 benda aku nak makan.manjakan aku la kekonon :D

Ada masa dia hantarkn aku keje. Tolong urutkan belakang yg sakit lenguh semua.wlaupun kejup tp rasa dhargai sgt. Sekarang husband aku da banyak berubah sejak aku da sarat ni.nampak perubahan mendadak dia.mgkin dtg kesedaran kot da nk jadi ayah hihihihi..
Kalau aku marah,dia byk mengalah..aku angin ribut taufan gempa bumi ke smua dia buat xkisah je.dia sllu minta maaf wlaupun xsalah. Dia sllu minta aku bsabar istigfar byk2 kalo aku mrh.jadi 5 mnit jela aku angin.lpstu xmengamuk dah sbb sjuk aty aku bila husband pandai pujuk skrg.

Betulla kata biras aku ( wife abg ipar aku ) 
My hubby da byk brubah lps kawen.mgkin aku xsedar sbb aku kenal dia sblm kawen xlama.jd aku xdpt nk tgk perubahan dia. Bersyukur sgt kalo cmtu :') hope jadi ayah & suami yg penyayang.AMIN

husband aku ni kuat risau orangnya.aku ckp sakit sini sakit sini dia da risau.pdahal sakit biasa je pun.laju je dtg melawat aku.hihihi...kdg bila aku rindu aku buat2 sakit mcm nak mati.dptla jumpa nanti :D bijak kan? 42 hari lagi..umi xsabar nk tgu baby. Umi xsabar nk hadiahkan ayah zuriat dia. Kadang2 umi nak baby lahir cepat2..tp mana blh.
Selama 9 bulan nie,umi paling suka pegi klnik.sbb nk tau apa doc ckp.nk tau baby sihat ke x.wlaupun baby sllu tendang2 umi,korek2 perut umi dgn kaki..umi sayang baby selalu!
Masa scan umi nmpak jari kaki baby yang tembam.umi rasa nak gigit je kaki comel tu hehehehe

Umi harap baby sihat selalu..aktif mcm selalu. Korek2 perut umi bila masuk waktu subuh
So sweet baby :) I love u so much! Pengalaman yg xsemua dpt rasai. Baby maafkan ayah yer sbb tersiku perut umi malam2. Ayah mmg mcmtu gaya tidurnya.umi pn sllu kena tumbuk kat hidung kat muka.nasib ayah xcekik je.

Da xlama nk start puasa..baby belajar bertahan k time umi puasa.insyalh umi puasa slg baby tolong umi tahan lapar kikikiki..
Dah dah dah...pegi tido.da pukul bape nie arghhh mata aku sllu xdpt pejam..

Nyte baby


No comments:

Post a Comment