Followers

Friday, 19 June 2015

RAMADHAN TIBA LAGI


Assalamualaikum :)

Harini 3 Ramadhan. Alhamdulillah dua hari dapat berpuasa dengan jayanya..ceeewaaahh..!! sebabnya first and second day berpuasa bersama cik husband. first time ni masak untuk sahur. selalunya sahur kat rumah, MIL or my mom yang masakkan :D bangun2 da sedia makanan kat meja hehehe..
hari first hubby cakap masakla apa2 jer..so aku masakkan ikan jaket tu mcm selalu mak aku masak ( masak sambal ala kelantan) + sawi goreng dengan udang yummy! b puji sedap katanya..berselera dia makan sampai bedal nasi bahagian aku..adehhh
second day plak hubby request sahur nak makan sardin dengan sayur kangkung goreng belacan..muahahaha...banyak2 makanan tu sardin jugak dia nak. so aku turutkan ajela kan bukan selalu dia makan masakan aku. pagi tu dia xbangun temankan aku masak macam hari first :') mungkin penat sgt kot jd aku pun malas nk kejut. memandangkan aku bangun da lewat & buat kerja sorg2..maka adala yg hangit iaitu nasi..hehehe..lupa nk tutoppp api kahkahkah...nasib baik sikit je. hubby gelakkan aku.

harini da hari ketiga berpuasa, hubby da balik Melaka. semalam balik kerja kul 11 aku makan kueyteow sup yang Dayah beli. lepastu tidoo..pagi tadi kul 5:20 aku bangun..xsempat masak ke hape..aku minum air kosong je niat nak sahur. xtaula perut dapat bertahan ke x nie..hope baby dalam perut x meragam mintak nasi hehehe..selalu minum susu/horlick tiap pagi...da sarat ni aku bersyukur masih dapat lg menunaikan ibadah puasa, aku tengok kawan2 aku 12 weeks pun da tingtong puasa.

bulan puasa ni macam2 aku rasa nak makan..tp xdpt mkn lagi.benda yg aku rasa nak makan sgt2 lemang, onde-onde, murtabak, ikan tilapia bakar resepi mak aku ;'( arghhh mcm2 lagila nak makan. stresssssnyaaaa xdpt mkn lagi..hope aku dpt rasa semua tu sebelum bersalin.. sabar ea baby..bagi umi makan puas2 dulu sebab lepasni umi kena berpantang makan berbulan-bulan.. OMG

seminggu sebelum puasa tu hubby dtg jemput kat Nilai. bawak pergi kenduri rumah boss dia kat Senawang.sebabnya sebelum tu aku ada ckp teringin sgt2 nak makan kenduri kohkohkoh :D
so hajat yang tu da tercapaii..selesaai.
lepastu kami balik Melaka. da lama xbalik rumah MIL ( semimggu je xbalik ) hahahaha
kononnya malam nak tengok wayangla bagai..last2 semuaa krookhh krookkhh depan tv.




last date sebelum puasa..date berdua & lepasni akan jadi date bertiga plak.
hope Ramadhan kalini membawa seribu makna sambil menungu kelahiran orang baru :)

MOOD : xsabar nak cuti panjang 

No comments:

Post a Comment