Followers

Tuesday, 24 November 2015

BALIK KAMPUNG JUMPA BUAH HATI


Assalamualaikum

Alhamdulillah happy sangat2 sebab dapat balik kampung..yeahaa..!! Hubby cakap lepasni ad kursus dah,kalo nak balik kena balik lusaa jugak.arghhh mula2 tu aku stress..aku keje shift kna apply awl2 kalo nak cuti.leceh leceh leceh.
Berbakul aku membebel dekat hubby. Aku ckp ssh nk cuti last minit. Kenapa syg keje lg haa?? Wakakaka..hubby stress asalnya nak balik bpe hari je.memandangkan aku da potpet semacam tpaksala dia ikut khendak aku balik kampung seminggu. TERPAKSA hokayy haa!!

Aku masuk kerja pukul11 mlm habis kul7 pagi besoknya..shift malam mmg diorg bagi 2 grup.so aku standby awal dekat scanner.kul 3:30 pagi selesaii keje aku..nak terus balik melaka seram plak rasa awl pagi.rest kjup lepas subuh aku terus pecut balik Melaka. Semangat kau nak balik jumpa anak kat Kelantan.
Klua tol alor gajah gerak ke sg. Udang dlu ambk my hubby baru jemput mak bapak mertua n anna dekat rumah lepastu gerakkk yuhuuu..

Melopong aku tido kat belakang tu penat sgt kerja.nak kumpul cuti untuk anak tersayang..hahahaa...


Balik je nampak budak busuk ni dekat tangga. Uyaaaa...! Terus dia senyumm.dia ingat lagi umi dia nie. Lepastu aku dukung.mencurah2 airmata dia sedih.aiyooo adira syg..lepastu hubby plak dukung..dia smbung lg menangis
Sedihla konon kan sbb lama kena tinggal.sampai malam dia menangis mencecet je airmata.last DEMAM

Esoknya umi dia bawak dia jalannn...pegi tesco belikan dia mainan.seronok la dpt mainan.


 Seronok sampai jilat kaki amekaw hahhaa..sebenarnya nak adik lagi. Jgn taw adira
Umi blm puas main dgn awak lg.jgn ngade2 yer.babap kang!  Pandai kan umi bodek ayah awk belikan awk mainan.


Esoknya lagi ayah bawak pegi jalan dekat pantai. Lagi adik seronok smpai xnak duduk diam.nak ayah ng umi pusing tengok ombak jer.lepastu adik jeles umi ng ayah makan aiskrim tembikai xkasi adik..hahaha..
Kalo ayah bkn kata aiskrim,tembikai skli dia bg awak mkn.nasib umi ada je ayah awk xberani.nanti kena gigit ng umi.

Anak umi da bijak skrg.
Malam2 tido tengah2 sambil isap botol.kipas mesti on kalo x xnak tido. Lepastu ayah awk tepuk muka awak mlm2 sbb ayah mmg tido xde disiplin mcm umi.masa awk dlm perut pn ayah awk tepuk awk selalu..
Untuk langkah keselamatan, umi letak awk plg tepi.umi yg tgh2 plak..baru aman awk tido kan syg.tp awk baik sgt kena tepuk kat kepala pn tido je xhirau.
Kalo umi..mmg ayah awk dpt penumbuk umi..dush! 

Malam last sblm umi balik.awl demam lg.umi kasitaw awk yg esk umi da nak balik huhuhu siannya awak.tgh mlm buta awk bgn nak main ng umi.umi kejut ayah sekali main ng awak.awk risau umi tglkan awk kan nie.pandai nya! 

Xsampai aty umi nak balik kalo awk mcmni.esknya umi anta awk g klnik dlu lpstu checkup.kat klinik awk lgsg xnk tido..awk dk bt prgai geram awk tu ggit bahu umi
Lpstu ggit bahu ayah.awk mengadu dekat doc yer membebel je spnjg kt blik doc.smpaila last nk g farmasi awk still xnak tido.ayah bawak awk pusing klinik..sekali lg awk dtg dekat umi,awk da tertido dkt dkung.kesiann nyaa..sampaila umi balik awk xbgn lg..

Umi kiss awk berpuluh kali sblm balik.awk syum smbil tido.so sweet anak umi..berat hati umi nak balik.tapi terpaksa..naik kete ttup pintu pejam mata. Sabarlah hati okay..bye2 adira next time umi balik lg. Sebulan sekali okay syg muuuaaaahhh!

#iri hati xbawa kemana pun huhi

No comments:

Post a Comment